Jistě, můžete být hrdí na to, abyste se patlali se zápisem spotřeby vody. Stovka sem stovka tam vás nemůže rozházet. Nepíšete si ani plyn. Prostě vás to nezajímá, stejně platit musíte a nějaká ta mince navíc neotřese vaším rodinným rozpočtem. Jenže, milánkové, ono nejde také jen a jen o peníze víme?
Spotřeba vody a plynu vám totiž může vyslat včasné varování, že není něco v pořádku a tím může včas upozornit na potíže. Tím se pak vyhnete volání havarijní služby, která je sice rychlá jako bič, ale přece jen již přijíždí, když problém nastal. A možná nemusel.
Spotřeba vody a plynu se totiž pohybuje stejně jako elektřina ve zhruba stejných číslech. Samozřejmě, že není neustále stejná, ale přibližně ano. Nu a když si koncem měsíce, nebo na jeho začátku zapisujete spotřebu která je neúměrná, měli byste zpozornět. Nepřijela návštěva, která se denně dva krát sprchuje a dlouho? Nepouštěla si táž či jiná osoba topení naplno? Pokud si na obě otázky a další podobné odpovíte negativně, tak být vámi ihned volám stejnou firmu výše označenou a žádám ji o prohlídku toho, co je nám podezřelé.
V obou případech totiž může jít o únik, a to na místě zcela nečekaném. Zatímco únik plynu může mít fatální následky, u vody to již není tak hrozné, ale přesto může napáchat takové škody, při jejichž placení se vám řádně protočí panenky.
Proto je vlastně důležitá i prevence. Jednou za čas nechat vše překontrolovat, vše prohlédnout a nechat si klidně i vystavit certifikát. Ostatně mám pocit, že to stejně pojišťovny požadují. Takže je to vlastně i v jejich zájmu. Pokud byste totiž toto nesplnili a skutečně k něčemu došlo, mohla by na vás vaše pojišťovna klidně udělat dlouhý nos a žádný soud by vám nedal za pravdu.
Proto při volání havarijní služby vězte, že z devadesáti procent jste si to zavinili sami a buďte rádi, že to neponese horší následky.