Reklamovat zboží není žádná ostuda

Snad každý z nás již prošel něčím podobným, kdy zakoupené zboží se rozbilo dříve, než mu skončila daná záruka, případně nefungovalo tak jak má. Pokud se stále na něj vztahuje ochranná doba v záruce, pak by bylo bláznovství výrobek vyhodit. Lepší bude dohledat účet nebo výpis účtu, pokud se platilo kartou a vydat se do prodejny nebo písemně obrátit na e-shop a zboží reklamovat.
obchod s kabelkami.jpg
Nejsou to příjemné situace, hlavně pokud se prodejce staví k celé situaci negativně a snaží se nás obvinit, že je to vlastně chyba, protože jsme si pořádně nepřečetli návod a tudíž neodborně postupovali. I to se bohužel může stát. Pokud ale jsme si vědomi toho, že jsme nic takového nezpůsobili, tak není čeho se obávat a trvat na reklamaci. Také je možnost přímo výměny výrobku, uvádí názorný příklad. Většinou, kdy opravdu můžeme zapomenout na právo využít vrácení výrobku nebo dožadovat se opravy je v případě, že se na uvedenou věc záruka nevztahuje a také je to zapsáno na dokladu. Zde byste měli být nejen vyrozuměni, ale také většinou se nachází tento produkt ve slevě. Dále pokud se nebude jednat o běžnou závadu, která byla způsobena opotřebením nebo právě nesprávným použitím.
nákupní výdaje.jpg

Zamítnutá reklamace

Bohužel i to se může stát, kdy se bude obchodník obhajovat tím, že závada není důvodem k reklamaci. Většina lidí zde chybuje a odchází s přesvědčením, že tady již nic nekoupí, ale další postupy nepodnikají. Je to chyba. Pokud jsme si vědomi toho, že reklamace je na správném místě, je dobré se obrátit na znalce, kteří posoudí danou věc a vyhotoví záznam. Nemusíme se obávat, jelikož podle ochrany zákazníka v tomto případu můžeme uplatnit proplacení. Pokud tudíž obchodník odmítá převzít zboží a oznámíme mu skutečnost dalšího postupu, možná již nebude takový problém s převzetím zboží do reklamace.
známky na balíky.jpg

Postup

Sepíše se reklamační protokol a obchodník má nárok 30 dnů na vyjádření. Pokud tato doba pomine, máme právo na vrácení peněz. To samé se může stát, pokud zboží nelze opravit. Nebo můžeme získat nový kus. I taková možnost je reálná. Důležité je, nenechat se odradit od svého práva na reklamaci.